اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۲:۰۷
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۴۶
اذان مغرب ۱۹:۰۷:۵۳
طلوع آفتاب ۰۵:۱۵:۲۲
غروب آفتاب ۱۸:۴۸:۴۱
نیمه شب ۲۳:۱۵:۵۴
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۲:۳۲
۴۰ روز تا انتخابات ۹۶/ پوشش زنده مهمترین اخبار رسمی و غیررسمی

۱۹ فروردین/حمایت جامعه مدرسین از جبهه مردمی/دعوت نادران از آشنا برای مناظره/ادامه انتقادات از نشست انتخاباتی دولت

مهمترین اخبار رسمی و غیررسمی از انتخابات ۹۶ را هر روز به‌‌ صورت زنده در این خبر دنبال کنید.

۱۹ فروردین/حمایت جامعه مدرسین از جبهه مردمی/دعوت نادران از آشنا برای مناظره/ادامه انتقادات از نشست انتخاباتی دولت

به گزارش سراج24 ، 29 اردیبهشت 1396 انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود.

طبق برنامه اعلام شده توسط وزارت کشور، روز 22 فرودین، دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور صادر و از همان روز نیز هیئت اجرایی توسط فرمانداری‌ها تشکیل و ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری نیز آغاز می‌شود.

ثبت‌نام‌ داوطلبان از روز 22 فروردین آغاز و تا 26 فروردین به مدت 5 روز ادامه خواهد یافت؛ همچنین با پایان یافتن زمان ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، کار شورای نگهبان رسماً آغاز و از 27 تا 31 فروردین، این شورا بی‌وقفه کار بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای ریاست‌جمهوری را ادامه می‌دهد که این زمان 5 روزه تا 5 روز دیگر هم طبق قانون قابل تمدید است، اما نهایتا وزارت کشور در روز 6 تا 7 اردیبهشت، موظف است اسامی نهایی نامزدهای احراز صلاحیت شده ریاست‌جمهوری 96 را اعلام رسمی کند.

در ادامه این روند نیز کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری طبق اعلام قبلی می‌توانند از 8 تا 27 اردیبهشت 96 به تبیلغ برنامه‌های خود بپردازند، اما این تبلیغات در روز 28 اردیبهشت پایان خواهد یافت و نهایتا در روز 29 اردیبهشت سال 96 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور برگزار می‌شود.

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم برای دسترسی آسان مخاطبان، مهمترین اخبار رسمی و غیررسمی مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری 96 و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا را به صورت زنده در همین خبر به‌روز رسانی می‌کند.

برای مشاهده اخبار جدیدی که در این خبر قرار داده شده، صفحه خود را به‌روز رسانی کنید . . . .

اخبار 19 فروردین

ادامه انتقادات از نشست انتخاباتی معاون رئیس‌جمهور

11:37 -دیدار  انتخاباتی محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور با مدیران کانال‌ها و صفحات خریداری شده که به تازگی انجام شده، همچنان واکنش‌هایی را در پی دارد.

در همین زمینه یک روزنامه صبح کشور نوشت که محمد شریعتمداری بنا به برخی خبرها به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در جلسات اصلاح‌طلبان حضور می‌یابند و آیا وی برای عهده‌داری این مسئولیت از سمت خود استعفا داده‌اند؟

دعوت نادران از آشنا برای مناظره درباره عملکرد روحانی

 

10:11 - الیاس نادران نماینده سابق مجلس و از اقتصادانان کشور طی مطلبی، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور را به مناظره فراخواند.

حمایت جامعه مدرسین از «جبهه مردمی»

00:03 - آیت الله رضا آشتیانی عضو ارشد جامعه مدرسین گفت که تشکل متبوعش کلیت کار جبهه مردمی را قبول داشته و بر وحدت نیروهای انقلاب روی یک گزینه تاکید دارد.


اخبار 16 فروردین

دعوت نخبگان ایرانی ساکن آمریکا از حجت الاسلام رئیسی برای کاندیداتوری

18:21- جمعی از نخبگان، اساتید، متخصصین، دانشجویان و شاغلین ایرانی ساکن در آمریکا با صدور بیانیه‌ای از حجت الاسلام ابراهیم رئیسی برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت کردند. (لینک)

«علی نیکزاد» به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پیوست

16:10 - علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت نهم و دهم به عنوان کاندیدای احتمالی دوره دوازدهم ریاست جمهوری، پس از دعوت رسمی جبهه مردمی نیروهای انقلاب به این جبهه مردمی پیوست.

قالیباف: درخواستی برای نامزدی ندارم/ همه برای تغییر رئیس دولت تلاش کنند

14:46 - محمدباقر قالیباف شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم گفته است، "همان‌طور که طی نامه‌ای اعلام کردم هیچ درخواستی برای نامزدی نداشته و ندارم ولی تمام تلاشم را در جهت کمک به پیروزی گزینه مطلوب در انتخابات ریاست‌جمهوری به کار خواهم گرفت."

او تاکید کرده است: وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور در شرایط بحرانی قرار دارد و تردیدی وجود ندارد که شرایط فعلی در نتیجه سوءمدیریت و ناکارآمدی دولت فعلی است، لذا برای هر فرد دلسوزی تلاش برای جایگزین کردن رئیس‌جمهوری مناسب به‌جای رئیس‌جمهور فعلی در 29 اردیبهشت ضرورتی انکارناپذیر برای مردم است. (لینک)

 

 دولت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری «سبد کالا» توزیع می‌کند

28 :14 - علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصمیم جدید دولت برای تامین اعتبار توزیع سبد کالا در اردیبهشت‌ماه و نیز افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد.(لینک)

«گزینه 12» روی میز شبکه یک می‌رود

13:53 - برنامه «گزینه 12» ویژه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است که در 20 قسمت پنج دقیقه ای تولید شده است که از امشب 16 فروردین هر شب پس از مجموعه نمایشی پخش می شود.

واعظی: کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شوم

15 :13 - وزیر ارتباطات و فناری اطلاعات گفت: حضورم در انتخابات ریاست‌جمهوری را تکذیب می‌کنم.(لینک)

 

روحانی در آستانه ثبت‌نام از داوطلبان ریاست جمهوری نشست خبری برگزار می‌کند

 12:42 - در حالی که ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری(22 تا 26 فروردین) آغاز می‌شود، رئیس جمهور هفته آینده نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار می‌کند.(لینک)

11:44- مرتضی حاجی عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، رئیس شورای ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در شهر تهران شد. (لینک)

حزب موتلفه قطعا از گزینه نهایی «جبهه مردمی» حمایت می‌کند

    11:35 - دبیرکل حزب مؤتلفه گفت: این حزب قطعا از گزینه نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حمایت می‌کند. (لینک)

استعفای رئیسی از هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری

28 :11 - برخی منابع خبری از استعفای حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی از هیئت نظارت بر انتخابات خبر می‌دهند.

فردا قرار است نشست این هیئت در تهران برگزار شود. در همین حال عباسعلی کدخدایی سخنگوی هیئت نظارت به یک خبرگزاری داخلی گفته که موضوع استعفای رئیسی از این هیئت فردا مشخص می‌شود.

 

                                                                                                اعضای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان که در شوراها ثبت‌نام کردند باید انصراف دهند

                                                                                                                                                                                                                          

9:11 - محمدرضا تابش عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید با اشاره به ثبت شماری از اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات شورا گفت: اخلاقاً این افراد باید انصراف دهند(لینک)


 

اخبار 15 فروردین

انتخاب رئیس و دبیر هیئت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست‌جمهوری

18:42 - در اولین جلسه از هیئت اجرایی مرکزی انتخابات، در اجرای تبصره‌های 4 و 5 ماده 31 قانون، پس از رای گیری به عمل آمده، علی اصغر احمدی و علی پورعلی مطلق به اتفاق آرا به عنوان نائب رییس و دبیر هیات اجرایی مرکزی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری انتخاب شدند. (لینک)

حبیبی: موتلفه پیش‌قدم ائتلاف در جریان اصولگرایی است

18:13 - محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی امروز با بیان اینکه آمدن موتلفه در انتخابات 96 جای هیچ فردی را  تنگ نمی کند، گفته است: موتلفه همواره در طول انقلاب ثابت کرده هر وقت بحث ائتلاف اصولگرایان مطرح شود پیش‌قدم بوده است.

 

7 معتمد انتخابات ریاست‌جمهوری 96 انتخاب شدند + اسامی

17:09 - سید کاظم میرولد، علی اصغر احمدی، حمید میرزاده، محسن حاجی میرزایی، حجت الاسلام محمدعلی شهیدی، حسینعلی امیری و غلامرضا تاجگردون به عنوان اعضای هیئت اجرایی مرکزی انتخابات شدند. (لینک)

چاپ بیش از 200 میلیون تعرفه برای 3 انتخابات پیش رو

13:41 علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به آخرین اقدامات ستاد انتخابات کشور برای برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت، گفت: با توجه به اهمیت انتخابات پیش رو کارهای اجرایی و مقدماتی انتخابات از 9 ماه قبل از برگزاری انتخابات آغاز می‌شود.(لینک)

تلاش نیروهای مسلح برای تامین امنیت انتخابات 96

 

12:02 - سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز طی سخنانی با اشاره به انتخابات پیش رو، این انتخابات را یک رخداد بزرگ و حساس برای کشور قلمداد و نقش حضور یکپارچه مردم پای صندوق‌های رأی را برای نظام و مملکت اسلامی امنیت‌زا دانسته و گفته است: بی‌تردید حضور حداکثری و حماسی مردم ایران در انتخابات به مثابه نماد ارتباط و همبستگی مردم با نظام و نیز درک بالای آنان از وضعیت انقلاب در حوزه داخلی و بین‌المللی را به رخ دشمنان خواهد کشید.

او می‌گوید: به یاری خداوند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با فراهم‌سازی تمام تمهیدات لازم به وظایف ذاتی خود در تأمین امنیت حداکثری برای برگزاری انتخابات حساس ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به مانند همیشه به شایستگی عمل خواهند کرد.

بذرپاش:ان‌شاءالله انتخابات آینده نجات ملت از یک دولت خسته و کم‌کار باشد

 10:27 - مهرداد بذرپاش کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تأکید کرد که ان‌شاءالله انتخابات آینده نجات ملت از یک دولت خسته، بی‌حوصله و کم‌کار خواهد بود.(لینک)

هزار دانشجوی دیگر از حجت الاسلام رئیسی برای انتخابات دعوت کردند

09:35 - در ادامه موج دعوت از حجت الاسلام رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری این بار نیز بیش از هزار نفر از دانشجویان سراسر کشور با صدور نامه‌ای خطاب به او، از وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت کردند.(لینک)

یک اعتدال‌گرای دیگر کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شد

4:38 - خسرو نصیرزاده دبیرکل مجمع متخصصین ایران و از فعالین سیاسی اعتدال‌گرا در گفت‌وگو با تسنیم برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام حضور کرد.

دعوت 210 فعال دانشجویی از آیت‌الله رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات

00:14 - 210 نفر از اعضای سابق و ادوار اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، آیت‌الله رئیسی را به حضور در دوازدهمین رقابت‌ انتخاباتی ریاست‌جمهوری دعوت کردند.(لینک)

 


 

اخبار 14 فروردین

عارف: هیات رئیسه اصلاح‌طلبان برای کاندیدای پوششی در کنار روحانی به اجماع رسیدند

19:42 - در حالی که در ماه‌های گذشته افراد تاثیرگذار جریان اصلاحات تلاش داشتند تا روحانی را تنها گزینه خود برای انتخابات معرفی کنند، محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اعلام کرد که هیات رئیسه اصلاح‌طلبان برای کاندیدای پوششی در کنار روحانی به اجماع رسیدند.

فردا؛ مشخص‌شدن زمان اعلام کاندیداتوری کواکبیان

17:27- نشست دفتر سیاسی حزب مردم‌سالاری در سال جدید فردا 15 فروردین برگزار می‌شود. دستور کار این نشست اعلام زمان نشست خبری مصطفی کواکبیان نامزد احتمالی این حزب در انتخابات است. اخیراً در کنگره حزب مردم سالاری مصوب شد که کواکبیان در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کند.

افزایش 37 درصدی رای منفی روحانی

17:19 - یک کانال تلگرامی از افزایش 37 درصدی رای منفی روحانی در انتخابات پیش رو خبر داد و نوشت که یعنی 37 درصد از کسانی که در این نظرسنجی‌ها شرکت‌ کرده‌اند،گفته‌اند که قطعاً در انتخابات 96 به روحانی رأی نمی‌دهند.

رستم قاسمی: اگر کاندیدای نهایی جبهه مردمی نباشم، کنار می‌روم

17:03 - رستم قاسمی یکی از کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در حاشیه یک مراسم در جمع خبرنگاران تاکید کرد که در صورتی که به عنوان کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نباشم، از صحنه انتخابات کنار می‌روم.(لینک)

آملی لاریجانی: آمریکا برای انتخابات پیش رو در ایران، خواب‌هایی دیده است

16:54 - آیت الله لاریجانی رئیس دستگاه قضا با اشاره به اظهارات مداخله جویانه نماینده آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد که این خانم که به تازگی به این سمت گماشته شده است در بدو حضور خود در این جایگاه اظهاراتی داشته که از چند جهت مهم است. اولین نکته در اظهارات او این است که نشان می‌دهد برای انتخابات امسال ما خواب‌هایی دیده‌اند.(لینک)

میرتاج الدینی: نامزدهای «جبهه مردمی» متعهد شدند که به نفع نامزد نهایی کنار بروند

16:45 -رئیس کمیته نمایندگان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت که نامزدهای جبهه مردمی متعهد شده‌اند که به نفع نامزد نهایی کنار بروند. (لینک)

در همین حال رضا روستا آزاد دبیر کمیته اقشار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اعلام کرد: یکی از موارد مهم مورد بحث در دومین مجمع ملی کاهش نامزدهای جبهه از 10 نفر به 5 نفر است.(لینک)

نشست خبری احمدی‌نژاد در روزهای آینده

16:08 - سایت نزدیک به رئیس دولت‌های نهم و دهم در خبری اعلام کرد که محمود احمدی‌نژاد در روزهای آتی با حضور نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی کنفرانس خبری برگزار می‌کند.

دعوت 510 فرزند شهید از بذرپاش برای کاندیداتوری در انتخابات

15:11 - 510 نفر از فرزندان شهدا در نامه‌ای به مهرداد بذرپاش از وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت به‌ عمل آوردند. (لینک)

 

 کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی در انتخابات

15:05- اگرچه هنوز حجت الاسلام و السلمین سید ابراهیم رئیسی درباره قطعی شدن حضورش در انتخابات 96 سخنی به زبان نیاورده است، اما گفته شده که کاندیداتوری وی در انتخابات قطعی است.

این در حالی است که پیشتر خوراکیان رئیس دفتر حجت الاسلام رئیسی به تسنیم گفته بود که آیت‌الله رئیسی حضور در آستان قدس رضوی را مهمتر از هر مسئولیت و فرصتی گران‌قدر برای خدمت به محبان آن آستان مقدس می‌داند.

با این حال برخی منابع، خبر دادند که وی در روزهای آتی کاندیداتوری خود را اعلام می‌کند.

در همین پرویز امینی تحلیلگر مسائل سیاسی امروز طی یادداشتی در کانال شخصی خودش، نوشته که شواهد و قرائن نشان می‌دهد که کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری قطعی است و این کاندیداتوری به طور طبیعی بر محیط و فضای کلان انتخابات موثر است. (لینک)

روحانی: خواهان انتخابات همراه با تخریب و بداخلاقی نیستیم

13:39 -  حجت الاسلام حسن روحانی می‌گوید که دنبال برگزاری انتخاباتی پرشور، باشکوه و توام با اخلاق و رقابت در کشور است.(لینک)

زاهدی: گزینه نهایی «جبهه مردمی» نباشم، کاندیدا نخواهم شد

12:59 - محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  که از وی به عنوان کاندیدای احتمالی مورد حمایت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یاد می‌شود، طی گفت‌وگویی تاکید کرد که در صورتی ‌که گزینه نهایی جبهه مردمی نباشد، کاندیدا نخواهد شد.(لینک)

سیما از امشب برنامه‌های انتخاباتی خود را کلید می‌زند

 11:27 -  با توجه به نزدیک شدن دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در 29 اردیبهشت 1396، ویژه برنامه مناظره از امشب 14 فروردین به طور زنده به روی آنتن می‌رود

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••